Antie Koekie

Archive for Augustus 21st, 2008

Ja, toemaar! ek weet dis nie reg gespel, maar dis hoe ek dit onthou, OK? Erens in my tienerjare, in al die Elmar Steyn boeke wat ek gelees het, het ek op dié gesegde afgekom.

 

Maar wat ek eintlik probeer sê is dat jou mond  nie net daar is vir eet (of partykeer soen, as jy gelukkig is!). Jou mond is eerstens daar om te praat; te kommunikeer; te troos, te vermaan, op te bou, aan te moedig en brûe te bou.

Ons huisgesin het die afgelope tyd  weereens besef hoeveel misverstande kan opduik, net omdat ‘n mens partykeer te ordentlik is om oor goed te praat.

Verkeerde aannames word gemaak en dan sneeubal ‘n klein onsekerheid wat in die lug hang tot ‘n onstuitbare sneeustorting wat baie skade veroorsaak.

Ons het 2 kuiergaste gehad. Die een, ‘n meisiekind wat ‘n pragtige getuigskrif vir haar ma is en die ander een, ‘n jong man wat my meer kere per dag  aan moord laat dink as my Eks Nr. 2!

Terwyl sy stilweg haar kant bring en ‘n voorbeeld stel van hoe ‘n kamer moet lyk as mens in die oggend werk toe gaan, ignoreer hy elke huis- en ordentlikheidsreël in die boek. Ten spyte van leë hangkaste tot sy bekikking, lê sy klere (vuil en skoon) permanent op ‘n hopie op die grond. Hy eet en drink en geniet alle geriewe, sonder om iets meer by te dra as wat hy vir sy tydelike huur moet betaal. En dan praat ek nie van sy ingebore vrees vir stort nie!!

Omdat hy nie my gas is nie, kan ek nie werklik ontplof nie (maar die Liewe Vader weet dis nader as demmit aan ‘n vloekwoord!!). Hoekom ek nog nie met hom gepraat het? Dis die grap – ek het! Mooi en vriendelik, soos net Antie Koekie kan! As ek vra: Would you please…….? Or do you mind to…..?, dan kry ek ‘n baie opregte “Sure, no problem!” met so ‘n stokstywe middelvinger agter sy rug.

Die liewe meisiekind het toe gedink dat ons die onregverdige situasie goedkeur. Ons, aan die anderkant, wou nie met haar praat oor ons ontevredenheid, want ons het geweet dat hulle al jare vriende is.

Dis eers op pad lughawe toe, na sy met ‘n lang storie besluit het om maar eerder terug te gaan huistoe, dat ons vroumense agter die kap van die byl gekom het.

Ons het saamgestem: As almal maar liewer onmiddellik gepraat het, voordat die situasie hand uit geruk het?

Ek vra vandag vir ‘n familielid om vir my iets aan te gee. Ek kry so ‘n verbale dwarsklap dat ek my in ‘n ander bloedgroep in vererg! Ek voel letterlik hoe die are bo-op my kop klop. Maar die situasie is tans so dat ‘n assertive teregwysing van my, net die lont sou wees wat die bom van opgekropte irritasies en spanning laat ontplof het.

 

Het julle “Anger Management” gekyk? Elke keer as my moermeter so in die rooi stoot,  sukkel ek nog om “I am pretty, o, so pretty!” te sing!

 

Mensies, práát as jy ‘n klippie in die skoen het! Moenie wag tot hy jou ‘n blaas geskaaf het nie!

En as die stuasie so is dat jy nie kán praat nie, kom dan op ‘n plek in jou kop waar dit koel en donker is en geen verbale diaree in die wereld jou kan ontstel nie.


Kalender

Augustus 2008
M D W T V S S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kuiergaste

  • 37 835 gaste

Top Clicks

  • Geen
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have." - Thomas Jefferson (1743-1826)